Toni Osobov
Säljare, Engströms Bil – Försäljning"Hängivet mål gav resultat"
Från att vara gymnasist med helg- och kvällsjobb som hallvärd till 34 raka kundnöjdhetsundersökningar med högsta betyg på sju år är en solskenshistoria. Möt en målinriktad pedant i Västerviks säljorganisation vid namn Toni Osobov.
Du har 34 raka kundnöjdhetsundersökningar med högsta
betyg, hur gör du?
– Helt ärligt, inget speciellt egentligen. Jag är inte bättre än någon annan. Jag har också dåliga dagar men styrkan kanske sitter i att jag kan vända när kunden kommer in. De får aldrig uppleva att jag har en dålig dag.
– Många uppskattar också att jag håller vad jag lovar. Jag är sådan privat också. Jag kan inte göra något halvdant eller ofärdigt. Jag har konkreta besked och är rak.
Vad tycker du är det viktigaste med ditt jobb?
– Att visa bra resultat för min arbetsgivare. Att de och kunderna är nöjda. Jag gillar ordning, det ska vara fräscht och fint, vi som företag ska vara ordningsamma. Kunden ska ha förtroende för oss.
Vad tar du med dig för erfarenhet av din resa?
– Jag är väldigt tacksam att jag fick chansen. Den erfarenheten i yrket som jag har idag har jag att tacka Engströms för och speciellt Micke och Göran. Jag har sett hur de jobbar, lyssnat in hur de lagt upp samtalen och hur de betedde sig. Och genom åren byggt min egen säljteknik. Man lär sig genom att lyssna. Och praktiken var en bra inkörning. Många byter jobb ofta, menar Toni och han har all respekt för det men känner att han vill vara lojal mot Engströms.
– Det var mitt första jobb och de gav mig chansen.
– Ett ord på vägen till de som är på väg in i yrkeslivet är att kämpa.